Life is a journey, not a destination part II - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Fiona Dongen - WaarBenJij.nu Life is a journey, not a destination part II - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Fiona Dongen - WaarBenJij.nu

Life is a journey, not a destination part II

Door: Fiona

Blijf op de hoogte en volg Fiona

27 Maart 2014 | Thailand, Sukhothai

Na mijn avontuur in Ecuador had ik smaak naar meer. Toen de opleiding toegepaste psychologie niet in februari zou starten maar in september en de baan waar ik op gehoopt had niet meer door ging heb ik besloten om weer m'n spullen te pakken en op reis te gaan. Voor het thuisfront misschien niet het leukste nieuws,  sorry mam!

Na een twijfeling om weer terug naar Zuid-Amerika te gaan heb ik toch besloten om naar een ander werelddeel te gaan; de komende maanden reis ik door Zuid- Oost Azië!! Thailand, Laos, Cambodja, Maleisië, Maleisisch Borneo, Indonesië en Singapore worden zo'n beetje de landen die ik ga bezoeken.

Met 15 kilo op me rug vertrok ik in m'n eentje richting Bangkok. Om het gelijk maar avontuurkijk te beginnen ben ik met de trein richting m'n hostel gegaan die ik thuis al had geboekt voor de eerste nacht. Daarna zou ik allemaal wel zien wat op m'n pad komt. Via wereldwijzer (reisforum) had ik al contact met een leuke meid, Loes, die ik daar zou ontmoeten. Met haar had ik afgesproken om samen te eten en voor ik t wist waren we aan het stappen op de koahsan road, de backpackers straat van Bangkok en voor je het weet ben je met een hele groep. M'n eerste avond kon niet beter beginnen!

De volgende dag zijn Loes en ik wat cultuur gaan snuiven in Bangkok. Vroeg uit de veren om de boottaxi naar grand palace en Wat Pho (liggende boeda) te pakken. Van de boot af werden we gelijk belaagd door een hele hoop tuktuk drivers. Uiteindelijk voor 20 bath (ongeveer 50 cent) een touristische route van drie uur door de stad. Erg leuk dus! Ondertussen nog een heerlijk tropisch regenbuitje gehad waarbij de kinderen naar buiten kwamen om te glijden ovrr de gladde stenen bij de tempels, zo leuk om te zien! 
De laatste avond Bangok weer een dansje gewaagd. Wat met verschillende culturen erg leuk is, met gesprekken over dat NLse meiden zo lang zijn door de hoeveelheid melk die ze drinken en waarom zwartepieten zwart zijn.

Inmiddels zijn we nu in Sukhotai,  klein stadje met eeuwen oude tempels. Prachtig!  En waar tijdens het avond eten er een olifant op de stoep stond! Morgen pakken we bus naar Chang Mai waarna ik door ga naar Laos.

Kortom: ik geniet enorm!

Liefs Fiona, die aan het begin staat van haar leukste avontuur!!

  • 27 Maart 2014 - 10:32

    Anouk:

    Lieve schat,

    Heeeeeerlijk om weer te beginnen aan het lezen van jouw verhalen!
    Blijf lekker schrijven! Ik kan niet wachten op je volgende blog.
    GENIET ERVAN!

    Xxxx

  • 27 Maart 2014 - 10:33

    Tessa:

    Geweldig. Je mag trots op jezelf zijn. Blijf genieten! X

  • 27 Maart 2014 - 10:39

    Louisa:

    Een goed begin van deze reis dus, hopelijk is het een voorbode van wat er allemaal nog komt! Heel veel plezier!

  • 27 Maart 2014 - 13:00

    Arco:

    Fioontje zorg je er wel voor dat je veel plezier beleeft daar in het oosten............
    Ik kijk weer uit naar het vervolg op deze blog..........

  • 27 Maart 2014 - 14:43

    Riet:

    Fiona
    Ik wens je een heel mooi avontuur in al die landen
    Geniet er van
    En ik zal genieten van je blogs

  • 27 Maart 2014 - 15:24

    Karen :

    Hé Fiona, wat een mooi eerste reisverslag. Ik kijk uit naar je volgende. Zo kan ik een beetje "meereizen". Geniet van je avontuur!!

  • 27 Maart 2014 - 17:56

    Kirsten:

    Wauw Fie! Wat een goed begin!
    Heel veel plezier en GENIET!!
    Hopelijk horen we snel weer iets van je :) XXX

  • 27 Maart 2014 - 18:11

    Senna:

    Ha zus!
    Dat klinkt allemaal weer geweldig!!
    Echt super dat je zo aan het genieten bent!

    Geniet van je avonturen!

    Dikke kus

  • 28 Maart 2014 - 21:58

    Annelies:

    Ha lievie!

    Wat super leuk om te lezen dat het zo goed is gegaan!

    Super veel plezier nog & genoet ervan!
    Ik wil nog veel meer van die leuke erhalen horen! :)

    Dikke kus van Anne!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fiona

Actief sinds 17 Sept. 2013
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 6459

Voorgaande reizen:

22 Maart 2014 - 26 Juli 2014

backpacken Zuid-Oost Azië

02 November 2013 - 22 December 2013

Vrijwilligerswerk en reizen in Ecuador

Landen bezocht: